بخشی از متن اصلی

۲-۱ مقدمه

فصل حاضر شامل سه بخش است: بخش نخست، شامل معرفی مفاهیم بنیادی ادبیات،ادبیات
کودک، کودک و نوجوان، نحو وکلام و تحلیل کلام می‌باشد. بخش دوم، تاریخچه مختصری از
مطالعات غربیان درباره ادبیات کودک به دست می‌دهد. بخش سوم هم شامل پیشینه ادبیات کودک
در ایران است.

۲-۲ مفاهیم بنیادی

۲-۲-۱ ادبیات

گرچه از دیرباز، تعاریف زیادی از ادبیات ارائه شده است ولی هیچ‌گاه هیچ‌کدام
از تعاریف جامع و مانع نبوده است و تا وقتی که عواطف و احساسات بشری به شکلی دقیق و
کامل تعریف نشود، تعاریف گوناگون ادبیات نیز همچنان لنگ‌لنگان به پیش خواهد رفت.

بنفشه‌حجازی(۱۷:۱۳۷۴)می‌گوید که ادبیات دانش‌های متعلق به علوم ادبی وآثار ادبی
است.

هاک (۵:۱۹۹۷)می‌گوید:ماادبیات را به عنوان شکل تخیلی زندگی و اندیشه در فرمها
وساختارهای زبانی می‌شناسیم.

در فرهنگ وبستر (صفحه۱۰۵۶)آمده که’مجموعه آثار نوشتاری مربوط به یک زبان
یا یک کشور یاگروه سنی ادبیات تلقی می‌شود’

لیلی ایمن(۱۳۵۲)می‌گوید:’مجموعه تظاهرات هنری هر قوم که در قالب کلام ریخته
شده است،ادبیات آن قوم به شمار می‌رود’

این فایل به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با
فرمت
docx(قابل ویرایش) در اختیار شما قرار

می گیرد.

تعداد صفحات:۷۲

مشخصات

دانـــــلود

  • 6 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها