پروژه درس مباحث ویژه 2 (مخابرات ماهواره ای)

مقدمه:
رشد و تحول در صنعت هوایی
صنعت حمل و نقل هوائی از سال ۱۹۹۴ در یک مسیر تحول قرار گرفت و ICAO  سعی نمود بعنوان نماینده جامعه هوائی نقش خود را جهت ایمنی و توسعه هوانوردی هم سو با این تحول ایفا نماید. در یک بررسی آماری مشاهده می‌نمائیم در ۱۹۴۵ تنها ۹ میلیون مسافر از طریق هوا در جهان جابجا شده‌اند که رقم پایینی می‌باشد.  در حالیکه در مقایسه با آن حجم ترافیک هوائی در ۲۰۰۳  جابجائی بیش از ۶/۱ میلیارد مسافر بوسیله پروازهای برنامه ریزی شده توسط خطوط هوائی را نشان می‌دهد که رقمی معادل تقریبا ۲۵% جمعیت کل جهان است. 
ناوبری ماهواره ای و آینده آن در صنعت هوایی
با توجه به پیش بینی‌های IATA مبنی بر ۲ برابر شدن ترافیک هوائی تا سال ۲۰۱۰ تخمین زده می‌شد که تا سال ۲۰۱۰ تعداد انسانهائی که از طریق هوائی مسافرت می‌کنند می‌تواند ۵/۲ میلیارد در سال افزایش یابد در اقتصاد هوانوردی این افزایش رقمی معادل ۱۷۰۰ میلیارد دلار می‌باشد. که ارائه کننده بیش از ۳۰ میلیون شغل جدید در جهان است نتیجه این رشد پدیده‌ای به نام تراکم است تاثیر این رشد فقط در فرودگاهها خود را نشان نمی‌دهد.
 بلکه در کریدورهای هوائی نیز موجب تراکم می‌گردد لذا مهم‌ترین نوآوری صنعت هوانوردی جهت مقابله با این تراکم اجرای فن آوری جدیدی به نام CNS/ATM می‌باشد نظر به اینکه سیستم‌های کمک ناوبری که در حال حاضر از آنها استفاده می‌شود همچون: VOR، NDB، DME، ILS و MLS دارای مشکلاتی همچون تداخل فرکانس، محدودیت برد و کمبود دقت هستند و انحراف مشخص سیستم‌های کمک ناوبری فوق باعث بیشتر شدن مسیر پروازی گردیده و ایجاد خطاهای مشخص آن نمی‌تواند ترافیک هوائی آینده را جوابگو باشد.

M-File شبیه سازی مدار ماهواره هم در فایل world  و هم به صورت مجزا در این فایل قرار دارد.

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
۱-۱- استراتژی GNSS هواپیمایی
۱-۱-۱-  GPS
۱-۱-۲- EGNOS
۱-۱-۳- GALILEO 
۱-۲- مروری بر کنفرانس ناوبری هوائی
۱-۲-۱- سیستم EGNOS
۱-۲-۲- ماموریت EGNOS
۱-۲-۳- ماموریت  GALILEO 
۱-۲-۴- سرویس‌های GALILEO 
۱-۳- نقش گالیلو در ناوبری هوایی ماهواره‌ای و تأثیر ادغام آن با EGNOS 
۱-۴- همکاری گالیلو با GPS 
۱-۵- نتیجه‌گیری
فصل  دوم
مقدمه
۲-۱- چالش ها
۲-۱-۱- خطاها
۲-۱-۲- اثرات آب و هوا فضای
۲-۱-۳- ضعف صورت فلکی
۲-۱-۴- تداخل فرکانس رادیویی
۲-۲- ناوبری ماهواره ای برای حمل و نقل هوایی امروزه
۲-۲-۱- مانیتورینگ گیرنده خودمختار تمامیت RAIM
۲-۲-۲- سیستم ماهواره ای مبتنی بر تقویت SBAs 
۲-۲-۳- سیستم های تقویت زمینی GBAS 
۲-۳- آینده تغییرات در محیط GNSS 
۲-۳-۱- تنوع فرکانس دوگانه 
۲-۳-۲- ناوبری جهانی و سیستم های ماهواره ای جدید 
۲-۳-۳- افزایش یکپارچگی از صور فلکی اصلی 
۲-۴- ناوبری ماهواره ای برای حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۵ 
۲-۵- نتیجه گیری
فصل سوم 
۳-۱- مدار مولونیا 
۳-۱-۱- کد شبیه سازی مدار مولنیا
مراجع

مشخصات

دانـــــلود

  • 33 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها